A gyors és végleges fogyás titka

 

Az interneten számtalan diétás tipp található, ami gyakran megkérdőjelezhető és egymásnak ellentmondásos. A „tuti tippeket” kutatva könnyen összezavarodhat az ember.

Összeszedtünk néhány szabályt, amit be kell tartanod a sikeres diéta érdekében.

 

A legfontosabb szabály: Vigyél be kevesebb kalóriát, mint amennyit elégetsz.

 

alma és számológép

Minden diéta alapja ez. Csak a kalóriadeficit előidézése után indul meg a fogyás.

A szükséges kalóriabeviteled itt tudod kiszámolni: http://www.kalóriaguru.hu/kalkulator/kaloria-kalkulator/kaloria-kalkulator.php

Ételek tápanyagtartalma és étrend összeállítása: http://kaloriabazis.hu/

 

Második szabály: Ne koplalj!

éhező nő

 

A kiszámolt kalóriaigényedtől kezdetben 250, majd 500 kalóriával vigyél be kevesebbet naponta. (500 kalória kb. 1 darab pizzaszelet.)

Ezt a mennyiséget célszerű napi 5-6 étkezéssel bevinni.

Mindig reggelizz! Legkésőbb egy órával ébredés után kellene reggelizned. Ha sokáig nem viszel be tápanyagot, akkor a tested túlélő üzemmódba kapcsol és raktározni kezd. Ez pont az ellentéte, mint amit szeretnél.

Maximum heti 1 kg-t fogyj. Ennél gyorsabb mértékű fogyás egészségtelen. Ekkora kalóriadeficit hatására a tested zsírt raktároz el és az izomzatod kezdi el lebontani. Ilyen gyors fogyást a bőröd se bír követni, ezért lógni fog és csíkos lesz.

 

Harmadik szabály: Mérd a makró-tápanyagokat!

 

Az előbb említett http://kaloriabazis.hu/ oldalon ezt könnyen megteheted.

 

A makró-tápanyagok a fehérje, szénhidrát és a zsír. Ezek megfelelő arányára van szükség. Egy átlag nem diétás étrend legtöbbször a kelleténél több szénhidrátot és zsírt, de kevesebb fehérjét tartalmaz.

Az optimális arányok a diétádhoz százalékban:

  • fehérje 45%
  • szénhidrát: 30%
  • zsír 25%

A bevitt kalóriák összege ilyen arányban legyen elosztva.

1 gramm fehérje és szénhidrát 4-4 kcal, 1 gramm zsír pedig 9 kcal.

 

Testsúlykilogrammal számítva:

  • fehérje 1,5-2 g/testsúlykilogramm
  • szénhidrát 1-2 g/testsúlykilogramm
  • zsír 0,2-0,5 g/testsúlykilogramm

Ez azt jelenti, hogy naponta 1,5-2 g fehérjét stb. kell bevinned testsúlykilogrammonként.

Számítási példa 65kg-os súlyhoz: fehérje 2g*65 (kg)= 130g

130 gramm fehérjét kell bevinned naponta, ha 65kg vagy.

 

Negyedik szabály: Nem mindegy, miből viszed be a tápanyagokat!

 

A pizzaszelet és a süti nem táplál megfelelően, legfeljebb csak a zsírraktáradat.

A lisztet és cukrot próbáld teljesen elkerülni!

Ideális szénhidrátforrások: zabpehely, rizs, édesburgonya, csicsóka, köles, lencse

Ideális fehérjeforrások: Elsősorban sovány húsok pl.: csirkemellfilé, pulykamellfilé, tengeri halak, sovány marhahús. Megfelelő még: tojásfehérje, túró

Ideális zsírmennyiséget nem számolunk, mert a fent felsorolt ételekkel nagyrészt összejön. Külön még bevihető pl. lenmagolaj.

Sütéshez, főzéshez a legajánlatosabb a kókuszzsír.

 

Ötödik szabály: Igyál megfelelő mennyiségű vizet!

 

vizet ivó nő

A tested 80%-a víz. A víz a zsírvesztés egyik legfontosabb katalizátora. Másodlagos előnye az étvágy elnyomása és a méreganyagok távozása.

Rendszeres edzés mellett 0,5 dl víz fogyasztása ajánlott testsúlykilogrammonként.

Ez 60 kg-s súly esetén 3 liter vizet jelent.

A vízmegkötéstől nem kell tartanod! A víztől való puffadás elegendő vízfogyasztás esetén megszűnik.

Ha nem iszol eleget, akkor dehidratált leszel, ami fáradtságot, rossz koncentrációt és fejfájást okoz.

 

Hatodik szabály: Aludj eleget!

 

Az alváshiány fokozza az éhségérzeted, jobban vágysz a zsíros és cukros ételekre. Lassítja az anyagcseréd. A kialvatlanságtól energiád se lesz edzeni.

Ezek a tünetek átlagosan 5 óra vagy kevesebb alvással jelentkezhetnek. Az optimális alvásidő átlagosan 7-8 óra.

 

Hetedik szabály: Ha visszatérsz a régi életmódodhoz, akkor visszajön az eddig leadott felesleg is.

Ha elérted a kívánt alakot, akkor a kalóriabevitelt vidd fel a testsúlyodnak megfelelő mennyiségre. Ezen kívül ne változtass semmit. Ha visszatérsz a rossz minőségű ételekhez, nem edzel, akkor nagyon rövid idő alatt visszajön a felesleg.

 

 

Premium Pyruvat doboz

Ha komolyan gondolkozol a fogyáson, alakformáláson, és ehhez hatékonyságnövelő segítséget szeretnél, akkor had ajánljuk figyelmedbe a PowerNutrition Premium Pyruvat-ot.

Kérlek, kattints és nézz rá a termék oldalára. Itt további információkat találhatsz a termékről: KATTINTS

Share This